dinsdag 20 oktober 2009

De Keuken

Het aanpakken van de keuken was nog een hele klus. Een nieuwe zat niet in ons budget dus moesten we het doen met wat er was. Dat was een hele uitdaging. Nou moet je weten dat we uit een jaren zeventig doorzonwoning kwamen waar we 15 jaar lang met heel veel plezier hebben gewoond. Zo'n huis heeft natuurlijk een heel andere sfeer en had een half open keuken. Dit huis had een "leefkeuken" iets waarvan ik altijd heb gedroomd, maar ja, hij zag er niet uit zoals in mijn dromen.



De kleur was iets van geelachtig, bruin. Diarree kleur noemde ik het. De wanden waren geel met een rood/oranje lambrisering en ondanks de openslaande tuindeuren vond ik hem donker en somber. Daar moest dus iets aan gedaan worden.

Alles werd wit, de keukenkasten en de muren. Nieuwe knoppen op de kastjes en het zag er meteen al een stuk frisser uit. Het werkblad is zwart graniet en zo was ook de achterwand wat daardoor weer een donker gat werd. Ik ben er heel lang mee bezig geweest om te bedenken wat we daarmee moesten doen. Uiteindelijk kwam ik behang tegen, wat een beetje op een tegeltje lijkt, waar we glas voor hebben gezet.





foto collage met dank aan Patricia

Het resultaat was meteen een hele andere sfeer in de keuken, het is een plek waar we veel tijd doorbrengen. Zeker nu het wat kouder wordt en de open haard gestookt kan worden is het een heerlijke, warme plek in huis.

Tegen de (enige) grijze wand hebben we een heel groot schoolbord gemaakt (MDF plaat, sierlijstje en heel dik schoolbordkrijt) waar ik de wekelijkse kalender en de boodschappen op noteer. En af en toe laten we er ook een lief berichtje voor elkaar op achter. De krijtjes en de bordveger bewaar ik in een oud glazen zoutbakje.

Je ziet wat een beetje kleur al niet kan doen (nou ja kleur, wit). De keuken ziet er weer als nieuw uit en we zijn trots op het behaalde resultaat. Die kan voorlopig weer even mee.

4 opmerkingen:

  1. Nou dit is wel een heel geslaagde metamorfose! Zo zie je maar dat je door creatief denken en doen met een beperkt budget toch heel mooi kunt wonen! Een heerlijke plek zo met die tuindeuren! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou , ik moet zeggen dat is een hele goede verbetering!!! Vaak is het nog leuker dan in een keer alles kant en klaar kopen!
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zie net je berichtje op mijn blog, wat een sukkel die vent he, hij is de sop van de kool niet waard, ik heb alleen de waarschuwing op mijn blog gezet i.v.m. het virus, verder reageer ik niet meer op zijn posten, verwijder ze gewoon en that's it...
    sjonge ik zie dat ik weer wat gemist heb bij jou en bij vele andere (onze herfstvakantie was niet wat ik ervan hoopte helaas, dus ben niet aan bloggen toegekomen)
    wat een schitterende metamorfose in jullie keuken, wat een verschil, wat zal je hier BLIJ mee zijn !!!!!!
    super geslaagd !!!
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door creatief te zijn kom je toch een heel eind blijkt maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met een klein berichtje
I love it when you leave a message
♥ Karin