woensdag 2 december 2009

Hole in the wall

Nee, ik ga het niet hebben over het TV programma van Gerard Joling en Beau van Erven Dorens (wat ik ook nog nooit gezien heb) maar over mijn open haard. Is het geen schatje.

Foto Voor


Foto halverwege

Nee ik heb me niet vergist, de foto's staan in de goede volgorde hoor, want met groot geschut gingen ze gisterenochtend aan de gang en ik had dus mijn "hole in the wall". Alles nog geen 6 maanden geleden gladgestreken en geschilderd en nu dit.......
Maar het was nodig, want toen we in het begin van het najaar eens gezellig de haard aan hadden gestoken, op een zaterdagavond lui op de bank voor de TV, kwamen we tot de ontdekking dat het niet helemaal goed zat. Bedtijd voor de zoon dus naar boven, maar o wee op zijn slaapkamer stonk het verschrikkelijk naar de open haard, geen rook hoor alleen stank. Het arme joch kon daar echt niet slapen, dus in het bed van papa en mama (is niet echt een straf voor hem) en ramen open op zijn kamer.

We hadden twee opties:
* niet meer stoken (slecht plan, is veel te gezellig)
* laten verhelpen (alles weer overhoop, diep in de buidel tasten, schilder blij!)

De laatste dus, allerlei advies ingewonnen en gisteren begonnen ze dan.

Eindresultaat


En zo ziet het er nu dus uit, want de stukadoor kon niet meer langs komen, moest eerst uitharden, terwijl ze me beloofd hadden dat alles op een dag klaar zou zijn, maar nu had hij geen tijd, dus het wordt later, of beter gezegd VROEG, zaterdagochtend om 7 UUR!!!!!! Op 5 december ook nog eens. En de hele kamer staat op zijn kop had ik vandaag allemaal weer opgeruimd willen hebben, maar dan moet ik vrijdag en zaterdag weer aan de slag, want weet je hoeveel rotzooi die lui maken :-(
Grrrrrrrrrrrrr. Je begrijpt dat mijn man geen blije meid aantrof toen hij thuiskwam.


Maar mijn vent zou al niet 12 1/2 jaar mijn lief zijn als hij dat niet even snel zou oplossen. Heeft onze schilder gevraagd of die niet het gat dicht kon stucen en jawel (DIE VENT IS ZOOOOOO HANDIG) vanmiddag komt hij langs.
Als alles meezit, zitten we er met sinterklaas dus weer netjes en vooral warmpjes bij *opgelucht*.
(Stoken mag dit jaar, want zoonlief is van zijn geloof dus de sint hoeft niet door de schoorsteen).



PS: wat is het gezellig druk op mijn blog de laatste dagen en de teller loopt maar door. Ik heb me wel wat op de nek gehaald, moet een hele administratie bij gaan houden hahaha

24 opmerkingen:

  1. dat is nog al geen klus geweest.
    nou het is een plaatje geworden.
    lieve groet Stip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje mens wat een zooi . En dan in deze maand. Maar wees blij dat je het zo snel ondekte , de ramp was niet te overzien geweest als het was gaan branden ofzo. Of kwalijke gassen daar moet je ook niet aan denken. Nou gelukkig is het weer snel opgelost. Ga maar snel verder met poetsen. Gr Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopen dat ze inderdaad opschieten, en dat het weer snel zo mag uitzien als voor je hole in the wall..
    En ja wat je give away betreft, wie wil daar nou niet aan meedoen, het hartje is zo leuk.
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee, wat vervelend allemaal. Net in deze tijd moet juist de schoorsteen werken. Maar ja, schilders kunnen alles hé. Blij dat ik er een prive heb hihi.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die open haard bij jullie is mooi strak en wit gestuukt! Zoiets zou ik ook wel willen bij ons. Nu is onze schouw nog bezet met art-deco-tegeltjes, maar die vliegen er nog uit! :)
    Succes met alles, het ziet er nu al mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja al die rommel. maar wel lekker dat het snel weer hersteld is. En wie weet van het weekend lekker van een vers haardvuur genieten.
    Groetjes
    (geen zwarte piet in de schoorsteen gevonden)
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heej Karin,

    Wat een verhaal,nou ik zou ook balen maar ja net wat je zegt niet branden is geen optie, VEELS te gezellig!!!!! wat een werk die zakken met puin, maar wat een topper jouw mannetje is het voor zaterdag weer in orde:-)
    Wat een prachtige haard zeg heel sfeervol en mooi van model, leuk hoor kaarsjes erop en houtblokken erin mmmmm helemaal leuk.

    Lieve groet Irma
    ps leuk dat het zo druk is op je blog, ik begrijp het wel hoor het is erg gezellig en ik ben ook steeds van de partij bij je;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leve je mannetje! Dat heeft ie weer supergoed opgelost. En wat ziet het er sfeervol uit! Enne.. je give-away: prachtig! Ik ga drie loten scoren, yes, wie weet!
    Ik wens je alvast een heerlijke pakjesavond, bij de open haard!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo hee ik zou gillen echt...en wat was het probleem nou? O wat goed dat ie vandaag komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo zeg, dat is een behoorlijke grote puinhoop geweest, wat een stof er troep moet dat weer zijn geweest.
    Maar het ziet er nu alweer redelijk uit toch. Wel weer een heerlijk vooruitzicht dat je strakies je openhaard weer aan kan steken, dan ben ik toch wel jaloers op hoor.
    Lieve groetjes Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat vervelend voor je, al die troep! maar zo´n haard moet natuurlijk wel goed in orde zijn.
    gelukkig komt vandaag alles nog in orde!
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is mooi vlot geregeld! Maar wat was er nou eigenlijk aan de hand? En mag je nu wel gelijk weer stoken? Ik neem aan dat het eerst goed moet drogen en uitharden.. Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kan me voorstellen dat zo'n aktie je van je humeur brengt.Ik was ook uit mn vel gesprongen.Maar strakes lekker de haard aan en meer dan dubbel genieten,zit niets ander op toch?Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ok, daar was ik ook niet blij van geworden! Maar het wordt wel weer prachtig. En ik zou willen dat wij ook zo´n haard hadden in huis. Daar zat ik echt elke avond met met snufferd voor. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oeh, het ziet er wel geweldadig uit maar gelukkig komt het goed!!!
    ondanks dat je zoon van zijn geloof is een hele fijne zaterdag!!!

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja daar zit je niet op te wachten natuurlijk, zo'n bende in de woonkamer, en zeker niet in deze tijd. Maar stoken is toch ook wel heel gezellie, dus even doorzetten meid, alles sal reg kom! Fijne avond, groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Als zwarte Piet er maar door kan...
    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje, wat zonde van al het werk.! Maar aan de andere kant... je wilt er wel van kunnen genieten, dus... het hakwerk zal niet voor niets zijn geweest.... toch??
    P.s. ben hier via Corine terecht gekomen. Leuk log hoor!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat het toch nog allemaal goed is gekomen en jullie weer heerlijk voor het openhaard kunnen zitten. Verbouwing en vooral de troep die het met zich mee brengt is nooit leuk. We zitten er zelf midden in. Was het vorige week nog alleen buiten (nieuw overdekt terras) zijn ze vandaag begonnen met de badkamer. Maar als het maar mooi word denk ik dan maar!
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Your fireplace turned out just great! I love your blog and I'm glad I could traslate it!

    Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nou ja zeg, waar het hart vol van is he hihihihihi, ik had echt alles door elkaar gegooid, maar goed het is weer recht gezet:-)

    lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Elke dag ontdek ik wel een paar nieuwe blogs. Zo ook vandaag die van jou! Het ziet er sfeervol en warm uit hier. Reden genoeg dus om volger te worden.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Was 't klaar voordat Piet door de schoorsteen gesuisd kwam zaterdag?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oh kom helemaal in kerststemming met al jouw prachtige foto's! die huisjes die je onlangs kocht zijn helemaaaaal geweldig!! maar dit hart mag er zeker ook zijn!! ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met een klein berichtje
I love it when you leave a message
♥ Karin