woensdag 15 september 2010

De keuken




Toen we dit huis kochten zat deze keuken er al in, alleen was de kleur anders, dus die moest wit. De achterwand was zwart net zo als het werkblad en daar hebben we behang tegenaan gezet met glas ervoor, een andere handgreep op de kastjes en klaar was de metamorfose. Op de slaapkamer na, is dit de ruimte waar we de meeste tijd doorbrengen. Ik had er altijd al van gedroomd, een echte leefkeuken en hij voelt  goed ook al is het een opknappertje.

Soms kijk ik in de bladen wel eens naar van die gloednieuwe modellen en stel me zo voor hoe dat bij mij zou zijn. Zo lekker strak met een groot kookeiland. Tegelijkertijd vraag ik me dan af waar al die spullen dan blijven zo zonder bovenkasten, want ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij mij staan ze tjokvol. Zo ook de (rommel)lades. Ik trek er vandaag eens een paar voor je open, pas op 't is geen mooi gezicht ik weet het.
Een mooi klusje voor de komende tijd.




31 opmerkingen:

  1. Dat is precies het dilemma waar ook ik tegenaan loop, kijk maar eens in mijn keuken...

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh wat mooi geworden dat zou ik ook heeeeel graag willen, was wel veel werk ik ben wel heel nieuwsgierig hoe jullie dat hebben gedaan, prachtig resultaat liefs Irma en geniet van je keuken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat herken ik dat die laatjes die uitpuilen maar waar moet het anders heen?
    ook wij hebben een oude keuken geschilderd en geplaatst en zijn er erg blij mee.
    waarom nieuw? jouw keuken ziet er helemaal mooi uit.
    Wij hebben de kastjes alleen geverfd met een verf die niet zo goed tegen vet kan.. het blijft erop en ik krijg het er met goed poetsen niet echt af. eggschellverf is niet geschikt hebben we ontdekt maar dat betekend alleen maar dat we de kastjes gewoon nog een keer moeten schilderen... en dan alleen de deurtjes he!
    geniet maar lekker van je keuken, er zijn er zat die er ook zo een willen hebben en jouw keuken is uniek!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie keuken hoor en die laatjes , is hier net zo'n puinhoop , ik doe ze meestal gauw weer dicht , geen zin nog...........
    fijne dag , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik schreef dus ineens is ie weg mijn reactie pfff
    dat ik het idd mis die bovenkasten omdat ik met 9 dus heel veel spullen heb

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het idee van het behang met glas ervoor sla ik mentaal op... De rommellaatjes, tja, wie heeft ze niet. En meestal zitten ze na een grote kuisbeurt binnen no time weer vol...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk, een leefkeuken...helaas hebben we er hier geen ruimte voor. En die laatjes...echt strak ingedeeld zijn ze hier ook niet hoor hi hi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenning!! en ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen echte bovenkasten heb 2 klein kastjes voor de kopjes. Maar eerlijk is eerlijk ik heb een kelder!! dat is dan ook hard nodig. ennuh nog opgeruimd ook na een heftige regenbui kon het niet anders. Ik heb de oplossing, ik spaar manden en kistjes en deze gebruik ik nu in de kelder.
    zo leuk en lijkt super opgeruimd in de kelder.
    allemaal mandjes op een rij.
    Hoe land het goed gaat weet ik niet hoor maar dat zien we dan wel weer!!
    hih fijne dag en rommelen mag!!
    groetjes Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die achterwand hetzelfde als het blad lijkt mij ook niet gek. Bovenkastjes zijn heel handig maar bij mij zitten nogal veel ramen. Dus heb ik er een grote kast naast staan die ik niet open op de foto zal zetten, zo dapper ben ik niet.

    Ik heb in de bijkeuken trouwens nog een keuken met wel bovenkastjes. Als hij geschilderd is zal ik 'm een keer laten zien.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtoplossing...behang achter glas! Hoe kom je er op?!

    Jouw'n keuken ziet er toch geweldig uit! Toen wij 5 jaar geleden in ons nieuwe huis trokken, probeerden ze mij aan alle kanten een kookeiland aan te praten.Ik kan ze heel mooi vinden, maar niet voor mijzelf. Komt bij dat het op dit moment best wel een trend is...en daar ga ik vaak dwars tegen in;-) Lekker van genieten, je hebt prachtige hoge kasten, praktisch en ook nog eens heel sjiek!

    Fijne dag!
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind je keuken er top uit zien hoor!!
    Wat een idee dat glas op de achterwand...lijkt me makkelijk schoon houden.

    Ik heb 10 jaar geleden gekozen voor een keuken met op de deurtjes randjes en richeltjes....zo leuk, maar wat een gedoe om schoon te maken!!
    Ik zou dus nu ook voor strak en glad gaan (hoewel dat eigenlijk niet in mijn huis past hoor)

    Die laadjes...die zien er hier ook ongeveer zo uit.
    Ik denk altijd als ik ze opgeruimd heb...nu hou ik het zo.
    Maar geef het een paar weken en het is weer net zo.
    Net als mijn kledingkast overigens hoor ;-)

    fijne dag...groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sja...alles lijkt in bladen zo mooi...maar daar wordt dan ook niet in geleefd hou ik mezelf voor...rommel-lades zijn vanuit mijn optiek echt niet te voorkomen dus ruim ik ze zo nu en dan maar op en verder probeer ik 't te accepteren hihi ;)

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gedaan met die achterwand.
    In mijn nieuwe keuken, nu 5 jaar oud, wilde ik ook geen bovenkasten meer. Alleen een plank. Omdat het de voormalige voorkamer van ons huis was hebben we aan de andere kant een hele laden en kasten wand gemaakt want inderdaad.....al die spullen moeten toch een plek krijgen.

    Groetjes en we zien vast nog weleens foto's hoe de laden er nu uit zien!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAAAAAAAAAAAAAAAAH *SMAK*....topper van de dag!!! al maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden(jaren??) loop ik te piekeren hoe ik die lelijkerd(keuken) van ons toch weer leuk krijg, en ik blijf steeds hangen bij de achterwand. manlief is niet zo'n klussert dus geen sloop en breekwerk aub;)>
    DIT is een TOPidee....ik ga het eens visualiseren!!!
    DANK U

    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben zo blij dat ik nu een echte, heuse, keuken naar mijn zin mag uitzoeken voor ons nieuwe huis!! Ik geniet me suf van al die woonbladen en keukenboeren.... Nu nog kiezen (liefst binnen budget) dus! :-D
    Toeval dat ik vandaag ook een foto van mijn la geplaatst heb??

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Klop klop...hier ben ik even... En ik mis mijn bovenkastjes niet, maar heb dan een geweldige kelder. En als ik die niet zou hebben, tja dan was het proppen geblazen. Maat wat een top idee die achterwand. Heel slim opgelost. Zo nog een kwartiertje en dan weer banken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is dit rommel!!!!!
    Kom bij mij maar eens 2,3,4,5 lades opentrekken...dat is rommel...
    Maar ja, wel van 15 jaar sparen...
    Enne...ja ik wil ook een nieuwe keuken, kan er nu al niet van slapen, maar moet nog een paar jaartjes wachten, so help me...om te slapen bedoel ik...
    Kus, je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige keuken Karin.....echt zo geweldig !!!.....ziet er goed uit zo toch?? alleen even je laden opruimen hoor dit kan niet !!! hahahahhah!! liefs fijne avond Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Karin, het is inderdaad prachtig, zo´n keuken zonder bovenkastje, leuke stylen, ja ja, maar het wordt natuurlijk allemaal hartstikke vies, en wij maar poetsen. Ik heb veel kastjes, en ook allemaal dicht, ideaal. Ons aanrechtblad loop in een L, en de ene kant ligt onder het raam, met uizicht op de vijver, heerlijk!
    Het ziet er heel gezellig uit bij je en die rommellaadjes, die heeft iedereen, toch???
    Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt een mooie keuken hoor, heerlijk om daar te zijn.
    Die lades, o dat heb ik ook wel, je blijft soms aan het opruimen.

    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een goed idee zeg. Behang en daarover een glasplaat!
    Wil zelf nog eens wat anders met die lelijke tegeltjes die wij in de keuken hebben
    Hier hebben we gekozen voor geen bovenkastjes maar voor veel lades. Ik had ze niet en heb ze niet dus mis ik het ook niet. Maar kan me voorstellen dat wanneer je ze wel hebt het moeilijk is om ze weg te halen.
    Een kookeiland is ook een "rĂªve" van mij!!! Maar dan wel in ons volgende huis aangezien we er hier geen plek voor hebben.
    Ik ga slapen ben al weer 4 minuten over mijn afgesproken tijd heen! Foei
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een mooie keuken heb je. Ik ben ook heel erg blij met mijn bovenkastjes, die uitpuilen. En die laatjes komen me toch zo bekend voor, althans de chaos;)
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, dat kennen we, die rommellades! En ook zo die bovenkastjes, ik zou ook niet weten waar ik alles moest laten. Keuken is prachtig geworden en doet zeker niet onder voor n nieuwe!
    Groetejs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie keuken heb je. Ik heb geen bovenkastjes meer en het scheelt echt in de overbodige spulletjes. Er stond zo veel in dat alleen maar stond te staan. Dus grote opruiming gedaan en ik mis na drie jaar nog niks.
    Die rommellades komen me wel bekend voor. Oeps...
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O, Karin, Ik vind je achterwandje zo leuk!!! Wat een idee; geniaal gewoon. (ik had m al eens zien staan op die foto met die al even geweldige brooddoos, maar dat het behang is, super!!)
    En een keuken met bovenkasten...tja bij ons geen optie met zo'n lange man, maar ik vind het ook wel erg massief tonen. Voor al die spullen is wel een andere oplossing te vinden, hoor! Gewoon mooie servieskasten! (met dichte kastjes onder) En anders?? Weggooien! Hoe meer opbergplek hoe meer je bewaart!
    En wat betreft die rommellades; volgens mij heeft iedereen die!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hello Karin! I've the same work to do! I have to repaint all the cabinets of my kitchen....I have not the courage to start yet...a long work!
    Happy week end!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  27. uien, Karin, uien....

    "Niks mis met uien
    Nu nog groente om te lachen..."

    Valt het kwartje al???

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ziet je keuken er mooi uit en ik vind het juist heel speciaal dat je er met een lik verf en andere greepjes een heel eigen draai aan heb gegeven Karin.
    Ik heb hetzelfde probleem, ben aan het sparen voor een andere keuken en vind een keuken zonder bovenkastjes echt geweldig, maar helaas.....door ruimetgebrek zal dat hier ook bij dromen blijven, want ik zou niet weten waar ik al die spullen die er nu in staan zou moeten laten.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. prachtige keuken heb je toch ?
    Ik weet niet welke kleur ie eerst was maar zo is ie weer helemaal van nu
    en ja ........kasten kan je nooit teveel hebben geloof ik ,omdat je zoveel ingebouwde apparatuur in een keuken hebt valt er veel kastruimte weg ,mn boretti neemt giga veel ruimte in maar kzou m niet willen missen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik heb net een nieuwe keuken in ons nieuwe huis.... gelukkig heb ik nog een maand de tijd voor we er gaan wonen.... ik zou niet weten waar ik alles ga laten! ik zal mijn trapkast gaan missen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mienkedewilde(apenstaartje)zonnet(punt)nl5 maart 2011 om 15:03

    Wow! Erg mooi, die keuken! Ik zit er ook aan te denken om een glazen achterwand te doen met behang erachter. Alleen nu vroeg ik me af: wat heeft dat glas jullie ongeveer gekost? Ik kan nergens prijzen vinden. En hoe heb je dat gedaan met gaten voor stopcontacten? Alles zelf gezaagd of laten zagen?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met een klein berichtje
I love it when you leave a message
♥ Karin