zaterdag 27 november 2010

Advent

 Vorig jaar stopte ik mijn adventkaarsen in een paar sokken, dus dit jaar moest ik iets anders verzinnen. Geheel onverwachts werd ik daarbij geholpen door mijn "Zwederlandse" blogvriendin die ons altijd weer trakteert op de heerlijkste plaatjes. Soms letterlijk :o)

Ik was zo weg van de kistcijfertjes op haar blog en tot mijn grote verbazing lagen ze een paar dagen later in mijn brievenbus tezamen met een lieve kaart. Jullie snappen wel dat ik aangenaam verrast was. Ik blijf me steeds weer verwonderen om dit soort lieve acties.



Het inspireerde me om dit jaar op de Scandinavische tour te gaan. Strak, simpel en ingetogen. En om het een klein beetje kleur te geven kocht ik rolladetouw bij de kookwinkel, waarmee ik de cijfertjes vastbond.

Dus morgen, de eerste dag van de advent, kan nummer 1 worden aangestoken. Jullie zien, ook dit jaar ben ik er weer op tijd klaar voor.


Fijn weekend allemaal!




PS: Bedankt voor het meedenken over de judaspenningen. Het wordt dus in het voorjaar zelf planten en komende week eens naar de Xenos gaan. Eens kijken wat ze daar hebben.

36 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en wat ontzettend lief dat je de kistcijfers van haar kreeg...

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat dat leuk...eenvoudig maar daarom niet minder mooi!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Karin,
    Ziet er weer hartsikke leuk uit, ook met het rolladetouw...net even anders!
    Bij mij staan de adventkaarsen ook klaar, dus we kunne....(morgen..)
    Fijn weekend, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh werkt dat zo ? je moet elke week een nieuwe aansteken ? jij hebt ze hier toch al allemaal aan ?
    Enne leuk die zwederlandse vriendin , smaak heeft ze wel he ? zou ze haar huis ook als give away doen? IK WIL HEM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat ziet dat er leuk uit! Heel basic maar daarom juist zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn prachtig. Lief dat jij ze kreeg.
    Rolladetouw, het maakt vaak zoveel dingen net even gezelliger.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja jij bent maar een bofferd zo en er al helemaal klaar voor.......Hier niet hoor ;(
    Maar ach dit mag de pret niet drukken geniet ik heerlijk van jouw advent setje...zo lief!!
    Enne Xenos...hebben ze daar dan judaspenning?
    Fijn weekend
    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh wat leuk voor je en wat lief van deze Zwederlandse :)
    Zoals je 't hebt gefotografeerd, geweldig...echt he-le-maal mijn smaak, superrr!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit soort lieve acties maakt bloggen nog net ff leuker; je adventkaarsen zien er zo wel helemaal geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je begrijpt mijn "schok"toen ik afgelopen week wat ideetjes googlede voor advent(ik ben heeeeeeeeeeeeel erg laat) en jouw kaarsen gesokt tegenkwam!!!!!!!:D
    Ik zie dat je rapide 4 potjes jam meester hebt moeten maken? Maar het staat erg schattig,echt waar, zo moeilijk hoeft het niet altijd te zijn he!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Karin,

    Ben blij dat jij er blij mee bent: Niet vergeten natuurlijk dat jij mij daarna een superpakket met o.a. mijn lievelingstijdschrift heb opgestuurd :)

    Geniet ervan en veel liefs uit Zweden.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat staat dat prachtig Karin, jij bent er helemaal klaar voor. En wat een lief kado helemaal uit Zweden.
    Fijn weekend.
    Liefs Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn ze leuk die kistcijfers. erg leuk zo met het gekleurde touw eraan.
    Een heel fijn weekend toegewenst,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is weer gezellig.
    Crea Bea is wee bezig....
    Tot morgen...ennuh geen ingedeukt busje als surprise aub...
    Kus, je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi vooral die cijfers.
    Wat een lieverd die Zwederlandse.
    En zo'n rolletje touw komt altijd van pas,ik heb er al zoveel verschillende dingen mee gedaan.

    gezellig weekend
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dear Karin, congratulations!!!!!!!
    You are the winner of my Giveaway!!!!!!
    Please send me a E-mail with your adress!
    You can find the my e-mail adress on my blog!!!!!
    I wish you a wonderful saturday evening
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk en origineel gedaan. En wat leuk dat je deze cijfers vanuit Zweden kreeg toegestuurd. Geweldig zo'n blogvriendschap!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, sommige zijn voor het geluk geboren hé.
    Helaasssss voor mij..

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze branden zo mooi die oude jampotten !!
    Wat een lief gebaar van je vriendin..

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk om zo verrast te worden!
    En het staat ook nog zo gezellig.
    Het zou alleen niets voor mij zijn dat hele advent gebeuren. Mag je nou maar 1 kaarsje per week aanzetten of mag je in de 2e week 2 kaarsjes aansteken? Heb daar te weinig geduld voor denk ik.
    Ik steek elke avond alles wat een lontje heeft aan.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vind je kistcijfers ook geweldig.... heb er eens voor gestaan om ze te kopen en toen ben ik doorgelopen... maar heb er nog steeds spijt van.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Karin, je adventskaarsen zijn prachtig geworden, en ja, ook vanuit Zweden komt een heleboel inspiratie onze kant op. Lees nu pas je judaspenning-verhaal, had ik het maar geweten, heb net een paar weken geleden een hele grote bos weggegooid. Soms doe ik er wat mee, dit jaar dus niet.......sorry!!!!
    Fijn weekend verder, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een lieverd is het toch he???!! onze zwederlandse.......leuk gedaan Karin.....geniet ervan.......liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk zeg, zag net dat je ook de giveaway bij Fräulein Klein gewonnen hebt! Deze adventstijd kan niet meer stuk voor jou!!! Proficiat hoor!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een mooi idee, en dat sfeertje...
    ja, morgen alweer eerste advent, nog even en het is alweer kerst.
    wat gaat de tijd toch snel...
    fijne avond..
    cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk idee, ziet er leuk uit zo!
    GRoetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat zijn ze gezellig!!!! Zag ook nog je huisjes met verlichting. Geweldig! Wat heb je toch een leuke blog!

    Fijne week en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie set heb je uit Zweden gekregen. Wat een lieve verrassingen zijn dat!!

    Heel fraai zo met dat touw en die glazen potjes!

    Groetjes
    Fijne week!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ook hier weer een prachtige advent post! Karin wat goed gedaan zeg met een beetje hulp dat wel :)
    Dank je voor je lieve berichtje op mijn post van vrijdag!!
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ziet er erg sfeervol uit heel mooi zo met die cijfers zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. dat staat super leuk.. ik ben ook fan van die kistcijfertjes.. alleen doe ik er geen advent dingen me eignlijk.. ik ga ze eens uit de pot met lettrs vissen ;) Lief trouwens van onze zwederlandse (haha) vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een lief cadeau Karin !!
    staat heel erg leuk bij die potten !
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat zijn ze leuk! Staat heel scandinavisch zo..
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dit staat echt helemaal geweldig!!!!! Heerlijk sfeertje! Ben zowiezo gek op het scandinavische, dus dit vind ik dan ook echt super!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Erg leuk inderdaad! Door ruimtegebrek bij ons moest ik dit jaar ook iets anders verzinnen dan de traditionele adventKRANS. (verbouwing, verhuizing... etc..) Dit jaar heb ik dus een adventrij gemaakt, net als jij, maar dan anders... (volg je me nog? Hihihihi)
    Ik zal er volgende week eens een plaatje van schieten en op mij blog zetten, oké?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met een klein berichtje
I love it when you leave a message
♥ Karin